Miljøregler

Bruk av utstyr

  • Før du får bruke gamingutstyret må du ha gjennomført et raskt introduksjonskurs.
  • Alle som bruker EG-Arena, skal behandle utstyret med respekt. Det betyr at du også skal rydde etter deg og legge utstyret pent tilbake etter bruk.
  • Tidsbruk bestemmes av de voksne/trenere/lærer og kan variere. Dette gjelder selv om du er "midgame" (er midt i spillet). Planlegg derfor tiden du skal spille sammen med de voksne slik at du slipper å bli avbrutt.
  • Bare de voksne kan laste ned innhold på pc-ene (bilder, video og spill osv.) Ønsker du noe på pc-ene; spør en voksen.
  • Vi i Njord E-sport har kontinuerlig oversikt over nettleserhistorikk, og den kan medføre utestengelse fra tilbudet å besøket nettsider med voksent eller ubehagelig innhold.
  • Spillene på pc-ene har en aldersanbefaling. Avtale med foresatte bestemmer hvilke spill du har lov til å spille.

Husk at du kan holdes ansvarlig for skade på utstyr eller for handlinger som skader pc-ens maskinvare, programvare eller ytelse. 

games computer online in internet cafe ,esports concept

Alle har ansvar for godt miljø på E-sport Gaming Arena!

Professional gamer greeting and support team fists hands online game in neon color blur background. Soft focus, back view.

Miljø

  • Når vi er på trening skal det benyttes treningsklær.
  • Det er ikke lov å spise eller drikke på EG-Arena (unntak: drikkeflaske med vann på bord ved inngangsdøra).
  • Energidrikke er ikke tillatt på trening.
  • Vi snakker pent til og om hverandre. All diskriminering er uakseptabel.
  • Utvis god sportsånd og fair play.
  • Hold banning for deg selv. Ingen liker å være på lag med noen som «rager» og er sint.

Brudd på reglementet kan føre til utestengelse i en periode.

Et sunt og variert kosthold påvirker prestasjonen til e-sportsutøvere, ikke bare helsen.

Det foreligger lite forskning på hvilke kostfaktorer som direkte påvirker prestasjon i e-sport. Vi Njord E-sport følger anbefalninger fra E-sport Alliansen. Som e-sportutøver er det viktig at man oppretteholder et stabilt blodsukker før og under spillingen slik at den kognitive prestasjonen og humøret er på topp hele tiden. Gode rutiner i kostholdet som bidrar til at du som utøver har et mer stabilt blodsukker kan være å spise et måltid hver tredje time til fjerde time, unngå store mengder sukker i måltidene og spise mat som inneholder fiber, for eksempel grove kornprodukter. Visse faktorer kan også påvirke søvnen. Et eksempel på dette er koffein. Koffein finnes i de fleste energidrikker på markedet, og kan dermed påvirke søvnen hvis dette inntas i timene før legging. En boks (0,5 liter) med energidrikk kan inneholde samme mengde koffein som to til tre kopper kaffe. Vi i Njord E-sport har en streng policy på energidrikk på våre arrangement.

vann gutt