Arrangementsveiledning

Hvert lag har arrangementsansvar i hallen. Det blir ved sesongstart satt opp liste om hvilke lag som har ansvar på det enkelte arrangementet.

Før arrangement

  • Gå inn på Håndballforbundet banebok og finn Nærøyhallen. Der vil det ligge oversikt over kampene som skal spilles den dagen.
  • Lagleder setter opp dugnadsliste for dagens arrangement (2 stk i sekretariatet, 3 til å selge billetter/kiosk og 1 hallvert). Dersom annen beskjed ikke er gitt tar alle som er satt på dugnadslista med 2 liter vaffelrøre samt en boks rømme hver. Ved dame- og herrekamp ordner de selv folk som skal betjene sekretariatet under kampene.
  • Noen dager før arrangementet har lagleder ansvar for å hente ut sekk med pengeskrin å terminal hos kasserer Astrid Øie Johansen, tlfnr 95971360. Lagleder har også ansvaret for at sekken bringes tilbake til Astrid etter arr. slutt.
  • Ved arrangementsdag etter, kan sekken leveres lagleder til den gruppen som har arr dag 2.
  • I sekken ligger det også nøkkel til kjøkken.
  • Det må sjekkes om det er nok kioskvarer – se gulv/ kjøleskap/ skap inne på kjøkkenet.
  • Eventuelt foreta innkjøp hos Europris eller på Coop Extra.
  • Håndballgruppa har kontoer – hos Extra oppgis kundenr (kundenr fås ved henvendelse økonomigruppa v/ Marte Strøm). Hos Europris har vi kundekort som ligger i pengeskrinet.
  • Følgende varer skal handles inn: brus, kaffe, pølser, brød, ketchup, sennep, syltetøy.
  • Kaffekopper, sjokolade, servietter og loddbøker til inngangsbilletter, rekvisita til merking av garderobe skal finnes på lager/kjøkken i hallen.
  • Flaskevann skal ikke kjøpes, men hentes på hylla i lageret.
  • Dagens salg (penger) skal legges inn på oppgjørsskjemaet under kiosksalg.
  • Boka legges i skrinet sammen med betalingsterminalen.
  • Har du spørsmål om varer som mangler, kontakt økonomigruppa v/Marte Strøm, tlf 93430402.

Under arrangement

  • Sekretariatet: Setter ut 2 bord i hallen. Lystavla finner dere i en oransje koffert på kjøkkenet. Der ligger det også en brukerveiledning. Målene skal settes ut. Kamprapportene føres på Ipaden, mens dommerne leverer regningene digitalt.
  • Hallvert: Skal ha på seg gul vest som finnes i sekken. Fordel garderobene, sett opp lapper på dørene om hvilke lag som skal bruke de ulike garderobene (utstyr finnes i boks merket rekvisita på kjøkkenet). Hallverten skal ta imot bortelag og dommere, og vise de garderobene. Sjekke at sekretariatet har det de trenger av mat og drikke. Ro ned publikum hvis de er ufine mot dommer/spillere/lag.  Moppe gulv under kampen/se innom garderobene jevnlig å rydde ved behov.
  • Kiosk: trakte kaffe, steke vaffel, koke pølser – klargjøre til salg.

Etter arrangement

  • Alle skal være med på å rydde opp, sette på plass mål og utstyr som er brukt. Kjøkkenet skal ryddes, søppel skal bæres ut til container som står ved hallen. Garderober og tribuner skal ryddes for søppel. Skrinet med penger telles opp av 2 stykker, oppgjørsskjema finner dere i permen, fylles ut og underskrives av 2 stykker.
  • Dersom det er arrangement over 2 dager (f.eks lørdag og søndag), må de som har ansvaret på lørdag sørge for at det er nok varer til søndagsarrangementet, og ved behov handle inn det som trengs på Coop Extra/Europris.
  • Pant fra dagens arrangement skal pantes på Coop Extra. Pantelapp leveres i kassen og godskrives kontoen til håndballgruppa. Ved arrangement på søndag, må dette gjøres på mandag.
  • De som har arrangementet forlater ikke hallen før de tilreisende har dratt. Lysene i hallen slukkes. Hallen låses automatisk en time etter siste kamp.

Lagledere/trenere i KIL-håndball har ansvar for å sette seg inn i branninstruksen i Nærøyhallen.